Sapņu grāmatas

Šonakt sapnī biju bibliotēkā: lielā mājā ar dažāda lieluma telpām, kam gar sienām sarindoti plaukti, pilni ar visvisādām grāmatām. Plauktošanas sistēma nekādi nebija pieskaņota UDK numuriem, taču tā pastāvēja un bija daudz ērtāka nekā, teiksim, RCB, kur es varu iet ieskrieties, ja atceros tikai to, ka gribēju maza formāta austriešu kriminālromānu, ko izdevusi “Roze” un tulkojis laikam Zvirgzds. (Patiesībā, protams, skraidelēt tur nedrīkst un katalogā grāmatu var atrast, bet ne jau par to es žēlojos. Tā, un tagad es vairs nevaru atrast saiti uz to bibliotēku, kas piedāvā meklēt grāmatas pēc vāka krāsas.)

Foto: brotherham


Visas tā vecās un jaunās grāmatas, bet galvenokārt jau tomēr vecās, kas sola un vilina, un ir jāpasteidzas, lai kāds cits tās nepaņemtu pirms manis… Parasti es šādos sapņos redzu antikvariātus, bet, ja tā ir bibliotēka, tā allaž ar savu daudzpusīgumu un haosu, kas nav īsti atšķirams no kārtības, atgādina lietoto grāmatu veikalu, kur ir paslēpts kaut kas satriecošs, un, ja ilgi meklēsi, varbūt izdosies to atrast. Apmēram šādi:

Sapņos es vienmēr redzu grāmatas, par kurām nomodā neesmu dzirdējusi, meklēju to, ko īstenībā nevarētu atrast.
Varbūt šonakt sapņoju par Lielo Bibliotēku tāpēc, ka vakar kalu iepirkšanās plānus. Man noteikti vajag jauno Džefa Vandermiera stāstu krājumu, kas iznāks pēc pāris nedēļām. (Hmm, nevienas latviešu grāmatas iznākšanu es tā neesmu gaidījusi. Varbūt tāpēc, ka iznākšanas datums iepriekš ir zināms tikai tiem dižpārdokļiem, kas mani nemaz neinteresē? Tāpēc, ka nav iespējas iegādāties vēl pirms laišanas klajā un ar atlaidi?) Pie reizes varētu nopirkt vēl šo to. Kā vienmēr, vēlmju saraksts ir daudz lielāks par bankas konta labvēlību, tāpēc ieteikumus, ko derētu iegādāties, nemaz neprasīšu, tomēr uzklausīšu, ja nu kas, turklāt mājās trūkst nevis grāmatu, bet gan plauktu un bibliotēkas istabas, piemēram, tādas kā Nīlam Geimenam. (Citi attēli ir šeit.)

Foto: Ron Brinkmann, Shelfari


Vismaz krēslā guļošs kaķis man jau ir. Tas varētu būt labs sākums.

Posted on 28.06.2010, in Kas cits and tagged , . Bookmark the permalink. 8 komentāri.

  1. Laimīgie cilvēki, man nekad nav izdevies izkaldināt iepirkšanās plānu. Viss kas mani interesē, man lielākoties jau ir. Un grāmatu krājumu papildināšana notiek reizi nedēļā caurskatot amazon.com rekomendāciju sarakstu. Kaut gan vienu grāmatu es gaidu “The Wee Free Men: The Beginning”.

    Like

  2. Ooo… Es parasti piekrauju pilnu virtuālo grozu un tad pa vienai ņemu ārā, līdz summa mani vairs nešausmina. Tagad es baigi gribu Geimena “Sandman”, bet to ir tik daudz un tik dārgi… laikam būs jāatliek uz nez kādiem labākiem laikiem, tāpat kā visādi samērā akadēmiski teksti.
    Jauno Prečetu es arī, protams, gribu, bet man vēl ir daudz nelasītu veco gabalu.
    Vispār es konstatēju, ka ir vieglāk nopirkt jau zināmu autoru grāmatas, pat ja iepriekšējie darbi nav bijuši izcili, tāpēc tagad domāju noteikti nopirkt arī kaut ko nepazīstamu.

    Like

    • Jā, visa Sandman iegāde izmaksātu ~250 latus, kas nemaz nav maz priekš komiksu grāmatām. Es parasti cenšos mēneša laikā vairāk kā 100 Ls grāmatās nenotriekt. Ne vienmēr sanāk, bet galvenais ir apņemšanās.

      Like

      • Tur tā lieta, ja nopirkšu vienu, vajadzēs arī pārējos, un tad sākšu uz citiem komiksiem skatīties…
        Amazones ieteikumi, lai gan reizēm diezgan jocīgi, tomēr parasti sanāk diezgan vienveidīgi, jo piedāvā tikai aptuveni to, ko jau tāpat lasi. Nav sadaļas “Šitā trūkst tavā groziņā, bet tās ir baigi foršās grāmatas”.

        Like

  3. macosvalodas

    “Black Books” ir vienkārši lielisks seriāls! Eh, bet ar virtuālo grozu man ir tieši tāpat kā Tev. Sen no Amazones gan neko neesmu pasūtījusi. Pašlaik esmu iekārojusi vārdnīcas, kas nopērkamas tepat, bet nav diez ko lētas. Piemēram, jauno angļu-latviešu vārdnīcu (vai Tu neesi gadījumā to jau izmantojusi?) un franču biezo “Larousse”…

    Like

  4. Amazoni es vairs neizmantoju, kopš atklāju bookdepository.co.uk, kas neprasa maksāt par sūtīšanu un dažreiz vēl pieliek klāt grāmatzīmi. Skatos, ka tagad ir arī bookdepository.com, kur šis tas ir lētāk. Lai nu kā, ja izputēšu, varēšu braukt uz Glāzgovu atņemt darbu saiņotājām agņeškām.
    Un pilns grozs amazonē man stāv joprojām.
    Man šķiet, es vairs uzticos tikai skaidrojošajām angļu vārdnīcām un tiem pāris terminoloģijas portāliem, kas mums ir.

    Like

    • Nemaz nezināju, ka starp .com un .co.uk ir kaut kāda atšķirība. Cik tad no bookdepository esi grāmatzīmes saņēmusi. Man šķiet, ka es kādas 15 jau būšu saņēmis.

      Like

Bet man šķiet tā:

