Jubileja

Meklējot kaut ko savā e-pastkastītē, uzdūros pirms gandrīz diviem gadiem rakstītai vēstulei, kur cita starpā bija arī šāda rindkopa:

Ja es rakstītu emuārus, tā būtu lasītājas (..) dienasgrāmata. Bet neko tādu atbilstošu neesmu pēdējā laikā lasījusi. Mazdrusciņ Trocki, bet viņš mani nepārliecināja. 🙂

Toreiz es to uzrakstīju un aizmirsu, bet pēc kādiem desmit mēnešiem, salasījusies draugu un citu interesantu cilvēku izpausmes, sadomājos, ka man arī ir jāraksta un akurāt par grāmatām.  Tolaik es prātoju par visādiem nosaukumiem, gribēju rakstīt īsi un vienkārši Es lasu, bet izrādījās, ka šo vārdu kāds jau ir izmantojis. Beigās paliku pie Lasītājas piezīmēm, un šodien piezīmēm ir dzimšanas diena. Veselu gadu esmu puslīdz uzcītīgi rakstījusi.

Neatceros, kur un kāpēc lasīju Trocki un kas man viņā nepatika. Tas arī ir viens pierakstu tapšanas iemesls: uzskaitīt visu lasīto, lai pati zinātu un neaizmirstu. Agrāk mēdzu gada sākumā veidot sarakstu ar lasāmajām grāmatām un tad tajā atzīmēt izlasītās, bet svarīgākos citātus reizēm pierakstīt blociņā vai īpašā failā. Tomēr sarakstam bija tendence stiepties garākam, nevis sarukt, turklāt vienmēr iestājās brīdis, kad es par tā esību aizmirsu. Publisko pierakstu veids tādā ziņā ir izrādījies efektīvāks, tomēr ne pilnīgi ideāls. Melnrakstu mapē joprojām ir kādi desmit raksti, kuros nav nekā vairāk  par grāmatas datiem, un par dažām grāmatām neesmu uzrakstījusi pat ne tik daudz.

Sākumā es gribēju noklusēt ne tikai savu vārdu, bet arī dzimumu. Šī doma neīstenojās, jo no visiem nosaukuma variantiem vispiemērotākais šķita paši zināt, kas. Reizēm domāju, kā tad būtu bijis, jo tagad nenoliedzami rakstu no sievietes skatu punkta, bet pirmos ierakstus es sākumā uzrakstīju, sevi vispār nepieminot, tā, it kā tas būtu atsvešināts, objektīvs viedoklis, un pēc tam laboju, lai padarītu cilvēcīgākus. Citos emuāros man patīk gan īsi un galvenokārt savas emocijas izsakoši grāmatu apraksti, gan gari teksti, kas izvērtē grāmatu bezmaz vai no literatūrzinātniska viedokļa. Savu ideālo formu es vēl neesmu atradusi un pēc katra jauna ieraksta ceru, ka nākamais izdosies labāk.

Izmantojot WordPress, esmu atklājusi veselu virkni citu interesantu rakstītāju gan latviešu, gan leišu un angļu mēlē. Šis ir bijis jauks gads, un es turpināšu. Kaut tāpēc vien, ka tieši šodien saņēmu nepacietīgi gaidīto stāstu krājumu, kā arī tā arī neesmu pabeigusi to, ko vēlējos pasniegt jums kā mazu dāvanu. Varbūt nākamnedēļ.

Posted on 09.07.2010, in Kas cits. Bookmark the permalink. 11 komentāri.

  1. Apsveicieni jubilejā!!! Es gan šķiet šo blogu atklāju tikai pusgadu atpakaļ.

    Like

  2. Suminu! Turpini tik rakstīt. 😉

    Like

  3. Apsveicu! Jāatzīstas, ka lasu krietni ilgi, ilgāk par brīdi, kad pats sāku rakstīt. Par jubileju neko nenojautu, bet tas pat ir labi.
    Kurš gan vēlas kļūt vecāks? Tikai tie/tās, kuri/-as vēl neko nezina, kā viss ir īstenībā ir, un dzīvo ilūzijās. Kļūt vecākam/-ai nozīmē tikai vienu – zināt labāk, arī tad, ja šāda zināšana neko daudz nepalīdz. Bet par to var runāt/rakstīt un tur ir tā patikšana un garša.

    Like

    • Tiešām lasi? Es domāju, ka man šogad pārsvarā ir trāpījusies tik specifiska lasāmviela, kas interesē tikai šauru pulciņu. Protams, literatūra ir… ne nu gluži aizbildinājums, labāk teiksim, tas ir veids, kā runāt par dzīvi. Esmu sirma un izliekos par jaunu meiteni; esmu vēl bezmaz zīdainis un runāju tā, it kā kaut ko saprastu.

      Like

  4. Jā, lasu, kaut Tavu lasāmvielu – atkal jāatzīst – nepārzinu itin nemaz. Literatūra bieži runā un uzrunā caur komentāriem, tā gan ir taisnība.

    Like

  5. macosvalodas

    Nokavējies, bet ļoti sirsnīgs sveiciens arī no manis! Atceros to brīdi, kad “salasījusies draugu un citu interesantu cilvēku izpausmes, sadomājos, ka man arī ir jāraksta un akurāt par grāmatām”, un cik jauki, ka Tavs emuārs ir tapis un piedzīvojis pirmo jubileju!

    Like

  6. Paldies, paldies! Tev neapšaubāmi ir liela loma visā šajā padarīšanā.

    Like

  1. Atpakaļ ziņojums: Šonedēļ internetā. 15. Par blogiem « Lasītājas piezīmes

  2. Atpakaļ ziņojums: Trešā « Lasītājas piezīmes

Bet man šķiet tā:

