Šonedēļ internetā. 3

Īstenībā es šonedēļ neko nelasīju. Iepriekšējo ierakstu biju sākusi augustā, tagad tikai pieķibināju beigas. Toties man būs Gosas grāmatiņa!🙂 Iesāktu melnrakstu nākamnedēļai arī netrūkst.
Internetā? Te ir apdraudēto valodu datubāze, ko neesmu aplūkojusi tuvāk. The Guardian grāmatu podkāstā ik dienu kāds rakstnieks lasa cita autora – Antona Čehova, Dž. G. Balarda, Reimonda Kārvera, Ketrinas Mensfīldas, Andželas Kārteres, Ernesta Hemingveja utt. – stāstu (bet es nevienu neesmu noklausījusies).
Džefrijs Sommerss (Jeffrey Sommers) publicējis vēl vienu kritisku rakstu par Latvijas ekonomisko politiku un šoreiz arī par demogrāfiju: “Latvia: “Mind the Gap!”.

In contrast to democratic engagement, Latvian elites and ruling circles have adopted a model of democracy and liberty advocated by their favorite son, Sir Isaiah Berlin. Berlin, born in Riga, and a refugee of from the Soviet Union, distrusted state intervention in the democratic process, instead preferring what he termed a negative form of liberty. [..] While Berlin’s conception of liberty was intellectually tidy, in practice it only created freedom for Latvia’s oligarchs to loot the country, while many of the nation’s intellectuals congratulated themselves for liberating Latvia’s people from a non-existent intrusive state.

Izrādās, meitenes romānus tomēr lasa. Doronike saviem emuāriem ir izgudrojusi smalku nosaukumu Burtkoki, raksta garāk (un nopietnāk) par mani un pasaka trīs iemeslus, kāpēc katra grāmata būtu jālasa.
Aizejiet pie viņas ciemos! Ir patīkami, ja kāds šeit iegriežas, vēl jaukāk, ja uzraksta komentāru, taču statistikas lapā mani priecē arī klikšķi uz citurieni.
Tieši Burtkokos es uzgāju vecu ziņu (tā iet, ja nelasa avīzes) par pavisam oficiālu apgāda AGB galu: “Ja nevajag, tad nevajag. Intervija ar Andri Bloku”. Bijušais izdevējs acīmredzami ir aizvainots – ir jau arī par ko – un sabiezina krāsas (es gribētu gan zināt, kam tad maksāja 150 latus par autorloksni), bet daudz kam var tikai piekrist un daudz ko būtu vajadzējis apspriest un risināt jau sen. Starp citu, intervijā redzams, kas labots tekstā, jo atstāti abi varianti. Izskatās jocīgi.

– Tas ir vienkārši idiotisms no valsts puses! Labi, es grāmatas vairs neizdodu, bet noliktavā man tās vēl stāv. Pirmais brīdis bija 2009. gadā, kad es pats no savas kabatas kompensēju paaugstinātā PVN radīto starpību. Rezultāts bija kā ar nazi nogriezts! Arī psiholoģiski. Mums ir pateikts – grāmatas maksās dārgi, ir krīze. Viss apstājas! Plus vēl sitiens, ko saņem brīdī, kad atdod grāmatas grāmatnīcai. Pēkšņi tev ir par piecpadsmit procentiem vairāk mēnesī valstij jāatdod. Pie paštreizējās naudas kustības tas bija ļoti nežēlīgi. Labi, pēc tam valsts samazināja PVN likmi, kaut kas atnāca atpakaļ. Bet otrreiz? Droši vien vēl vairāk samazināšu tirdzniecību. Kāda jēga man tagad finansēt valsti?

Posted on 18.12.2010, in Kas cits and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 komentāri.

  1. Paldies par manis apciemošanu un jauko reklāmu! Tieši Tava lapa (un vēl pāris puišu) mani iedrošināja sākt blogoties :)))

    Like

  2. No manas puses arī paldies par Burtkokiem🙂

    Like

Bet man šķiet tā:

