Pavasaris ir kā…

Spring is like a perhaps hand
(which comes carefully
out of Nowhere)arranging
a window,into which people look(while
people stare
arranging and changing placing
carefully there a strange
thing and a known thing here)and
changing everything carefully

spring is like a perhaps
Hand in a window
(carefully to
and fro moving New and
Old things,while
people stare carefully
moving a perhaps
fraction of flower here placing
an inch of air there)and

without breaking anything.

(e. e. cummings)

Dīvaini iedomāties, ka viņam kādreiz pārmeta poētisma trūkumu. Es kamingsu ik pa laikam palasu, un man viņš vienmēr šķiet ļoti dzejisks. Lūk, cik romantisks:

kas zina vai mēness nav
balons, kas nāk no atjautas pilsētas
debesīs — pilns labu ļaužu?
(un ja tu un ja es
iekļūtu tajā, ja viņi
ņemtu mani un tevi šai balonā savā,
nu tad
mēs lidotu augstāk līdz ar labajiem ļaudīm

par mājām un smailēm un mākoņiem:
peldētu
tālāk un tālāk uz atjautas
pilsētu kurā nav vēl nekad neviens bijis, kur

vienmēr
ir
Pavasaris) un visi mīl tur
viens otru un puķes plūc pašas sevi

(Atdzejojis A. Maizītis, dzejolis publicēts krājumā “Visiem, visiem jums Amerikas vārdā” (1980). Latviski kamingsu atdzejojis arī Viks — viņa dzejā kamingsa ietekmi nav iespējams nepamanīt —, Ingmāra Balode (lasīt šeit, šeit un šeit) un gan jau vēl kāds.)

Posted on 19.04.2011, in Kas cits and tagged , . Bookmark the permalink. 1 komentārs.

  1. ir tāds projekts, kā http://www.dayzeroproject.com, kur esmu piefiksējusi savus mērķus/sapņus. un viens no tiem ir to learn poem by heart. Un vienīgā poem, kas man ir iekritusi sirdī, ir e.e.cummings “i carry your heart with me”. Tas ir vienīgais dzejolis, nu labi, vēl cits viņa dzejolis, ir tik paņēmis mani..

    Like

Bet man šķiet tā:

