Pastāsti par sevi!

    Divas jaukas meitenes — Evija un Sofija Darka — mani ir apveltījušas ar apkārt klīstošo “Tell Me About Yourself Award” stafetes kociņu.
”The rules of accepting this award are:
1.Thank and link back to the person that awarded you
2.Write 7 random things about yourself
3.Spread the love to 15 more bloggers.”

  1. Lasīt man iemācīja tētis, kad viņam apnika lasīt priekšā. Pēdējā grāmata, ko viņš tā izlasīja, bija “Sniega karaliene”. Kuru grāmatu es pēc tam izlasīju jau pati, to gan neatceros.
  2. Ja es rakstītu literārus tekstus (ko es nedaru), es gribētu rakstīt kā Dženeta Vintersone. Man sanāktu kā Paulu Koelju. Viņš nez kāpēc ir paspējis pirmais.
  3. Reizēm es rakstu sliktus dzejoļus. Īpaši gaudu gabalus, ja man ir salauzta sirds. Parasti es tos nevienam nerādu, bet reizēm kāda draudzene tomēr dabū ciest.
  4. Visas manas draudzenes ir labākas, skaistākas, gudrākas un talantīgākas par mani. Draugi tāpat. Lielākā daļa paziņu arī. Toties man ir labākie draugi. 🙂
  5. Man ir pavārgrāmatas, gan pašas pirktas, gan dāvinātas, tomēr es tās gandrīz nekad neizmantoju, tikai tad, kad gatavoju krišnaītu mannas pudiņu halavu, jo nekad neatceros, kādas ir mannas un sīrupa proporcijas. (Cukura receptē ir krietni par daudz.)
  6. Šonedēļ es biju vietās, kur nekad nebiju bijusi, un gāju pār tiltiņiem, pār kuriem agrāk nebiju staigājusi. Atcerējos, ka ir kaut kas jāvēlas, iedomājos par miljonu eiro, bet sakaunējos. Tā nu man nebūs miljona, ko notērēt patīkami un tā, lai arī citiem tiek kāds labums. Bet, ja būtu vēlējusies un pēc tam nopirkusi loterijas biļeti, kas zina… Un nākamreiz mieru Gazas sektorā.
  7. Lai gan esmu aizmirsusi šausmīgi daudz no reiz skolā mācītā, es vēl zinu, kas ir ģeometriskā progresija: viens cilvēks, 15 cilvēku, 225 cilvēki, 3375 cilvēki, 50 625 cilvēki, 759 375 cilvēki, 11 390 625 cilvēki, 170 859 375 cilvēki, 2 562 890 625 cilvēki, 38 443 359 375… jā, kā tad.

    Tāpēc stafeti no manis drīkst pārņemt jebkurš, kas vēlas pastāstīt par sevi. Kaut vai tepat komentāros, ja nav citas vietas. Bet mana mīlestība un jauni apmeklētāji lai plūst divu pavisam svaigu emuāru virzienā: pie Mazuļa, kas lasa, raksta un domā, un nav vairs nekāda mazulīte, un pie Diletanta, kas lasa un skatās kino.

Posted on 24.05.2012, in Kas cits and tagged , , . Bookmark the permalink. 5 komentāri.

  1. 1. Visu savu bērnību esmu pavadījis vietā, kuru sauc Gambija. Man par laimi šī Gambija ir ciems Latvijā nevis demokrātiska Āfrikas valsts. Starp citu, aizbraucot tur mana valoda automātiski pārslēdzas uz kurzemnieku dialektu un „tad es runa bez galotnem, tā ka īst vīr, ar visiem viš i, tā jau es teic”.

    2. Līdz 25 gadu vecumam nebiju izbraucis ārpus Latvijas robežām. Mana pirmā ārvalsts bija Lietuva. Pēc tam panesās, iepatikās man citu zemju apmeklēšana. Joprojām neesmu bijis Igaunijā.

    3. Man ir ļoti maza nojēga par komatu likšanas īpatnībām. Ar gramatiku draugos neesmu bijis nekad. Komati tiek likti pēc artilērijas metodes. Tādēļ tagad komatus man labo sieva. Par to viņai paldies.

    4. Peldēt es iemācījos tikai 15 gadu vecumā, līdz tam es pat dīķim vai jūrai tuvumā negāju, jo nemācēju. Toties vasarā, kad iemācījos peldēt, uzstādīju personīgo rekordu, nopeldot dīķī 3 kilometrus, nosalu kā suns. Otrreiz neko tādu vairs nedarītu.

    5. Lielākais nedarbs ir kaimiņmājas kūts visu logu izdauzīšana, tā pa īstam ar visiem spraišļiem. Pēc tam gan nācās atzīties izdarītajā un kompensēt radušos zaudējumus – tas ir atdot stiklu rūtīm. Stiklu kompensācijai es nospēru no blakus esošā kolhoza teļu kūts logiem. Tur mani nepieķēra.

    6. Angļu valodu man izdevās apgūt viena mēneša laikā, lasot grāmatas un vārdnīcu. Iemesls, videnē – vācu valodā man visu laiku sanāca konstants 4 vai 5, neredzēju perspektīvu.

    7. Kādreiz bija populāri tādi Erudītu konkursi, kas norisinājās starp vidusskolām. Tā nu vienu gadu man esot komandā Talsu vakara un neklātienes vidusskola ieguva pirmo vietu rajonā un otro Kurzemes reģionā. Tas laikam man labākais rezultāts šādos pasākumos.

    Like

    • Forši par logiem. 😀
      1. Mana vecmāmiņa runāja kārtīgā Sēlijas izloksnē, diemžēl tikai tad, kad ciemos atbrauca viņas māsa. Man baigi žēl, ka es neprotu.
      4. Mani visu bērnību un pusaudzību mācīja peldēt, bet es nekādi nespēju iemācīties. Tad reiz atklājās, ka varu noturēties negrimstot un pat tikt uz priekšu. Joprojām peldu ļoti slikti, bet man patīk.
      7. Esmu dabūjusi diplomus matemātikas un ģeogrāfijas olimpiādēs, bet nekad neesmu piedalījusies latv. val. vai literatūras olimpiādēs.

      Like

  2. 1. Lasīt iemācījos pats, jo priekšā lasīšana notika nepiedodami reti. Pirmā grāmata visdrīzāk bija lielākais bērnības hits – Sakses “Kā zaķis brauca uz Rı̄gu pēc skābu kāpostu sēklām”.

    2. Valodā sajaukušās trīs izrunas: mammas bulgāriskā, tēva malēniskā, dzimtās puses lībiskā. Parast runā trešajā, bet puslīdz var pārslēgties ar.

    3. Pirms grāmatām esmu aktīvi blogojis/rakstījis arī par spēlēm un mūziku (abi saiti nu jau pazuduši no zemes virsas).

    4. Protu pārvietoties tikai kājām (un irties laivā): pēc slīkšanas reizes vairākus gadus nepeldēju un tagad vairs nesanāk, ritenim bērnībā nebija naudas, a mašīnai pie stūras sēsties bail.

    5. Pirms dažiem gadiem pabiju hipiju nometnē, no kuras drīz vien aizbraucu absolūtas neiejušanās dēļ. Ar dažiem turienes cilvēkiem pēc tam gan esmu ticies.

    6. Dzīvoju šķirti no vecākiem kopš 15 gadu vecuma, 16 gados paliku viens Rīgā, jo brālis apprecējās un pārcēlās. Tad arī sāku rakstīt nopietnāk.

    7. Dažus gadus nelasīju gandrīz nekādu nopietnu daiļliteratūru, planējot starp bērnības interesēm, interneta forumiem un nonficu, bet tad Makjuēns, Naipola & Aitmatovs izsita prātu no eņģēm, un atpakaļ to iestādīt joprojām neesmu mēģinājis.

    Like

    • 2. Varbūt arī bulgāriski proti?
      4. Ar riteni braukt ir forši, tikai jāpamācās satiksmes noteikumi. (Viņdien gāju pāri Vanšu tiltam, kur ir vienvirziena veloceliņi, no 12 satiktajiem riteņbraucējiem pareizā virzienā brauca 4.)
      5. Daži vietējie veco laiku hipiji ir baigi tenkotāji.

      Like

Bet man šķiet tā:

