Jūnijs

    Tai dzīvē, kur mani nesauc par Lasītāju, jūnijā notika šis tas sen gaidīts un labs un šis tas galīgi negaidīts un ļoti slikts. Piemēram, pirmo reizi kopš skolas gadiem skrēju tā, ka citi uzņem laiku. Par laimi, atzīmi nelika, toties pēc tam kaklā uzkāra medaļu. Tā ir daudz patīkamāk.
    (Lai gan sacensības biju gaidījusi jau krietnu laiku, dažādu iemeslu dēļ galīgi nebiju formā. Satraukti prātoju, kad aizvērs finišu un kur tobrīd atradīšos es. Turklāt, lai gan ir skaidrs, ka viens cilvēks noteikti paliks pēdējais, es tā negribētu būt, patiesību sakot, arī priekšpēdējā ne. Beidzot nospriedu padomāt loģiski, mazliet parēķināju un secināju, ka divarpus stundās es taču varu noskriet pusmaratonu, tātad kontrollaikā noteikti iekļaušos. Apvaicājos, kāds ir sabiedrības viedoklis, un sabiedrība apstiprināja, ka noskriešu. Tad es atviegloti nolēmu pirmos trīs kilometrus bliezt ar ātrumu seši km stundā kilometrs sešās minūtēs, ja sanāk, bet vispār daudz neuztraukties. Ha. Tā jau nu noskriesi pirmo kilometru tādā tempā, ja apkārt ir sportiskas jaunietes un garkājaini puiši, kas to dara daudz ātrāk. Lai kā centos nepārforsēt, pirmais km noteikti bija ātrākais manā mūžā.
    Pie desmitā km nodomāju, ka vajadzēja tomēr skriet desmitnieku, to es labi pazīstu un būtu noskrējusi puslīdz pieklājīgā laikā. Bet ko nu vairs… Skrēju tik uz priekšu un vēl pēc pieciem kilometriem konstatēju, ka atlikušo ceļa gabalu varu arī noiet, jo divarpus stundās tikpat iekļaušos. Bet tad nāca septiņpadsmitais kilometrs, un es atlūzu. Ik pa brīdim nācās pāriet uz soļiem. Nekādi nevarēju sasniegt nākamo kilometra atzīmi, un šķita, ka to nekad neieraudzīšu.
    Tā arī bija, jo uz nākamās atzīmes bija rakstīts “19”. Tiku arī līdz finišam un savu pirmo pusmaratonu noskrēju nepilnās divās stundās un 11 minūtēs. Trasē neapmaldījos, nepavisam nepaliku pēdējā un nākamajā dienā stīva nebiju. Man patika. Tikai gribētos no rezultāta nomest vismaz piecas minūtes — kādu citu reizi.)
    Nezinu, cik lielā mērā visi jūnija notikumi ietekmēja Lasītājas dzīvi, bet tā izrādījās piepildīta ar pārsteidzoši daudzām grāmatām. Domājams, tas būs mans šīgada rekords — trīspadsmit. Attaisnojoties varu teikt, ka vairākas ir vienā piesēdienā izlasāmas un četrpadsmito, ko būtu varējusi pabeigt vakar, es tomēr atstāju jūlijam.
    Sešas grāmatas izlasīju latviski, piecas angliski, divas krieviski. Astoņas sarakstījuši vīrieši, trīs — sievietes, bet vēl divās ir gan vīriešu, gan sieviešu sarakstīti stāsti, tiesa, arī tur autori gūst virsroku pār autorēm. Bez angļiem, amerikāņiem (no ASV) un, šķiet, arī kāda austrālieša, esmu lasījusi arī latvieša, krieva, igauņa, serba, vācietes, francūža un visādu latīņamerikāņu sarakstītus darbus: vienu trilleri, vienu detektīvu, vienu galvenokārt fantastikas krājumu, vēl divas vai trīs fantāzijas grāmatas, kādas trīs vienkārši prozas un četras — neprozas grāmatas. Visvairāk prieka man sagādāja “The Picador Book of Latin American Stories”, un to es varētu ieteikt visiem, kas vien lasa stāstus.
    Bet vispār man literatūra ir apnikusi.
    Tas tomēr nenozīmē, ka iešu pensijā atvaļinājumā kā Doronike, nē, tikai jaunajā kaudzītē daiļliteratūras ir pavisam maz. Starp citu, no jūnijam savāktajām 11 grāmatām izlasīju astoņas, un tikpat ir nonākušas to starpā, kuras es labprāt lasītu šodien.

Posted on 01.07.2012, in Kas cits and tagged , . Bookmark the permalink. 4 komentāri.

  1. Nu es gan esmu pievārējis tikai astoņas grāmatas, septiņas angliski un vienu latviski. Skrējis gan nekur neesmu, toties esmu izgājis veselas divas datorspēles. Bet ~ 6km/h varētu būt mans vidējais iešanas ātrums.

    Like

Bet man šķiet tā:

