Jūlijs

    Bija kāda filma, man šķiet, Pītera Grīneveja “Drowing by Numbers“, kurā sīcis skaitīja miroņus. Tā arī mēs šīsdienas pastaigā saskaitījām vienu zīlīti un vienu citu sīko dziedātājputnu, divus kurmjus, vienu peli, divas vardes, divas spāres, vienu taureni, vienu zaļo sienāzi, vienu lapsu — un tas viss ceļa malā. Grāmatas skaitīt man tagad nemaz vairs negribas, tāpēc mēģināšu pa ātro, lai var iet taisīt auksto zupu vakariņām un skatīties olimpiādi.
    Jūlija ieceres darīja tieši to, kas tām vislabāk padodas, proti, izgāzās. No deviņām izlasītajām grāmatām tikai vienas muguriņa lepni gozējās pirms mēneša nofotografētajā kaudzītē. Vēl dažas es iesāku, vistālāk tiku ar Fanona nikno grāmatu, bet sapratu, ka man šis manifestam līdzīgais teksts kā pīlei ūdens — notek garām, neaizķeroties ne prātā, ne sirdī. Mēģināšu vēl kādreiz, varbūt lēnāk, varbūt dusmīgākā noskaņojumā, bet nez vai tas būs īpaši drīz.
    No izlasītajām grāmatām sievietes ir sarakstījušas tikai trešo daļu, nē, tomēr četras grāmatas, latviešu autori — divas. Vēl tur bija Itālijas itālis un ASV itālis, Francijas kanādiete, anglis un vienkārši amerikāņi vairumā. Piecas grāmatas latviski, četras — angliski. Kā redzams, augusta kaudzītē arī dominē latviešu valoda, un tur es pārmaiņas pēc esmu ielikusi arī pāris iesāktas grāmatas, tāpēc sagaidāms, ka izlasīšu vairāk nekā tikai vienu.
    Jūlija sākumā teicu, ka man apnikusi daiļliteratūra. Šo to no tās tomēr izlasīju: vienu dzejas grāmatu, vienu bērnu grāmatu, divus romānus un vienu eseju grāmatu, kas te neskaitītos, ja tajā nebūtu arī trīs stāstu. Bet vislabākā bija Džereda Daimonda “Collapse: How Societies Choose to Fail or Survive”, par ko es gribētu uzrakstīt kārtīgu, garu ierakstu.

Posted on 02.08.2012, in Kas cits, Nelasītas grāmatas and tagged . Bookmark the permalink. Komentēt.

Bet man šķiet tā:

