Šonedēļ internetā. 24

    Pirmkārt, Anna (The Year of Reading the World) ir tikusi līdz Latvijai un uzrakstījusi brīnišķīgu rakstu par Sandras Kalnietes “Ar balles kurpēm Sibīrijas sniegos”. (Vai tik tas nenozīmē, ka arī man pienācis laiks izlasīt šo grāmatu? Hmm.) Un tomēr man žēl, ka Anna šogad nelasa dzeju, tā paliekot bez “Vilka Vienača”, un vēl jo vairāk — ka angliski nav izdots nekas priecīgāks.

    Despite its devastating content, the book contains much that is uplifting too. From love stories and small triumphs, to Kalniete’s mother’s dogged-to-the-point-of-irrational determination to dress and educate her daughter in preparation for a return to Latvia – a return that looked impossible for many years, given that the family had been sentenced to exile for life – the book reveals how dignity and the human spirit can endure in the most appalling circumstances.

    Otrkārt, ja nu kāds vēl nav pamanījis vai ir aizmirsis, ir tāda jauka vieta kā Literatūras blogu FB kopiena. Visi jaunie ieraksti vienuviet. Ir no kā izvēlēties.
    Treškārt, es neturpināšu skaitīt. Tā kā pirmās saites šajā melnrakstā esmu iekopējusi jau septembrī, te ir uzkrājušās dažas vecākas ziņas, piemēram, 50 veidi, kā izmantot Kindle.

    Attēlā redzams kāda bibliotekāra tetovējums. Uz citām tetovētām bibliotekārēm var paskatīties šeit.
    Internetā var atrast arī fotogrāfijas ar grāmatām, kas Kvebekas Jardin de la Connaissance palēnām apaug ar sūnām un sēnēm, tā atgriežoties pie saknēm.
    Mūsdienās neviens vairs nemāk uzrakstīt labu recenziju, vai ne?

    But while the words “book-review” made its first print appearance as a headline in 1861 to just that—a review of a book titled How to Talk: A Pocket of Speaking, Conversation, and Debating (verdict: “The present work has the additional recommendation of an unmistakably useful subject, which is lucidly treated”)—the practice of criticizing the critics has always been with us. Most often, dissatisfaction with the state of book reviewing has come not from the readers who are the reviewers’ intended audience, but from writers who have felt their work mishandled, unjustly ignored, or cruelly misunderstood.

    Kā uzzināju Aš skaitau emuāros, lietuviešu žurnāla Intelligent Life pavasara numurā literatūrzinātniece Jūrate Čerškute ir nosaukusi grāmatas, kas jāizlasa līdz trīsdesmit gadu vecumam. Es no trīspadsmit punktiem varu atķeksēt astoņus, ja pieņem, ka skaitās arī mazākas Kajoka devas, ne tikai vesela grāmata.
1. Labs detektīvs, vēlams klasisks angļu gabals (Arturs Konans Doils, Agata Kristi).
2. Postmodernisma romāns (Umberto Eko “Rozes vārds“, Justeins Gorders “Cirka direktora meita“).
3. Kristina Sabaļauskaite “Silva rerum” (abas daļas).
4. Maģiskā reālisma romāns (Gabriels Garsija Markess “Simt vientulības gadu“, Mario Vargass Ljosa “Sliktā meitene”, Horhe Luiss Borhess “Smilšu grāmata“).
5. Ričards Gavēlis “Viļņas pokers“.
6. Patriks Zīskinds “Parfīms“.
7. Virdžīnijas Vulfas romāni (“Deloveja kundze“, “Orlando“, “Uz bāku“).
8. Lietuviešu autoru esejas (Rolandas Rastauskas “Kitas pasaulis”, “Privati teritorija”, Sigitas Parulskis “Nuogi drabužiai”, Giedra Radvilavičiūtė “Suplanuotos akimirkos”, “Šiąnakt miegosiu prie sienos”).
9. Donalda Kajoka dzeja (“Meditacijos”,”Kurčiam asiliukui”).
10. Austrumu romāni (Orhans Pamuks, Elifa Šafaka).
11. Hulio Kortāsars “Klasīšu spēle“.
12. Skandināvu vai ziemeļvalstu literatūra (Ingmars Bergmanis “Laterna magica“, “Intīmās grēksūdzes“, Karl Ove Knausgård, Larss Sobijs Kristensens “Pusbrālis”, Jenss Kristians Grendāls “Klusums oktobrī” u. c.).
13. Daniils Harmss “Gadījumi“.

Posted on 03.11.2012, in Kas cits and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 26 komentāri.

  1. Daudz lietderīgāk ir izlasīt 13 zinātniskās grāmatas, no romāniem nekādas jēgas, kā nu vienīgi laika kavēšana bez mērķa un rezultāta! 😀

    Like

    • Ja Tu par sarakstu, atļaušos piezīmēt, ka tur ir ne tikai romāni, bet arī dzeja un esejas. Un vispār, šis komentārs ir briesmīgi trollisks. 😀 Zinātniskās grāmatas noveco, reizēm ļoti ātri, toties romāni — ne.

      Like

      • Romāni arī noveco, prētējā gadījumā netiktu rakstīti jauni romāni, bet cilvēki jūsmotu par jau uzrakstītajiem darbiem. 🙂

        Like

        • Daļa noveco, tiesa, bet no A neizriet B, turklāt C ir patiess arī dotajā situācijā. Proti, jaunus romānus neraksta tālab, ka iepriekšējie būtu novecojuši, un cilvēki joprojām priecājas par gadsimtiem veciem literāriem darbiem.

          Like

    • Tie nu gan ir ļoti stipri vārdi. Es lasu ļoti daudz zinātniskās vai populārzinātniskās grāmatas, bet nu tādu apgalvojumu es neņemtos izteikt. Tad jau pietiktu izlasīt “The Road to Reality: A Complete Guide to the Laws of the Universe” by Roger Penrose un mest grāmatām mieru.

      Like

  2. Guntis Berelis

    Piemetīšu vēl vienu linku klāt, mana intervija ar sarakstā piesaukto Sigitu Paruļski, gan diezgan sena, kopš tā laika daudz kas mainījies: http://berelis.wordpress.com/2004/07/01/tu-nemaz-neizskaties-pec-rakstnieka-saruna-ar-sigitu-parulski/.

    Like

  3. Dainis Gžibovskis

    Kā man patīk tetovētās bibliotekāres. 😀
    + No tā saraksta esmu lasījis tikai divas grāmatas, bet man vēl ir astoņi gadi, lai paspētu izlasīt visas sarakstā minētās grāmatas.

    Like

    • Visas izlasīt būs pagrūti, ja vien neiemācīsies leišu valodu vai kāds neizdos Kajoku un leišu esejas latviski. 😉 Bet vispār šis ir diezgan reāls saraksts, piemērots puslīdz vienkāršiem lasītājiem.

      Like

  4. Anna ir uzrakstījusi tiešām brīnišķīgu recenziju. Bet Kalnietes grāmata ir laba, labāka nekā es biju gaidījusi – emocionāli uzrunājoša, ar tādu var panākt daudz lielāku Latvijas vēstures izpratni nekā ar sausām vēstures grāmatām.
    Saraksts man šķiet dīvains, it kā sagramstīts no dažādiem podiņiem. Bet arī rosolam ir vieta uz galda.

    Like

  5. Pirmos četrus punktus varu atķeksēt. Pārējiem vilciens jau aizgājis- jāskatās uz nākamo sarakstu ”izlasi līdz 40” 🙂

    Like

  6. Vēl tik piebildīšu pie FB saraksta- man tā mana saite īsti labi nepiestāv (labāk būtu ar category ne ar tag).

    Like

  7. Tā lietuviete laikam ir Emīlijas Dīvaines fane, ja sastāda sarakstus ar 13 punktiem. 🙂

    Saraksts tiešām eklektisks un elementārs. Varu atzīmēties pie visiem punktiem, izņemot 8. un 9., lai gan Paruļskis, protams, arī ir lasīts, bet ne esejas. Tiesa gan, man ir vairāk kā trīsdesmit gadi. Tomēr diemžēl līdz minētajam vecuma es daļu no tām grāmatām nekādi nevarēju izlasīt, jo tolaik tās vēl nebija tulkotas latviski vai pat nebija sarakstītas. 🙂

    Visu cieņu sastādītājai par to, ka četri punkti attiecas uz lietuviešu literatūru. Pie mums tomēr tādu parastam cilvēkam lasāmu latviešu grāmatu sarakstu pietrūkst.

    Like

    • Tad jau Tu esi viskārtīgākā lasītāja. 🙂 Daži punkti mani satrieca tieši tāpēc, ka es šīs grāmatas neesmu izlasījusi. No Gavēļa, piemēram, spēju pieveikt tikai kādas piecas vai desmit lappuses. Iespējams, tolaik biju par jaunu. Toties esmu lasījusi arī vienu vai divas Paruļska esejas, bet tās es nepieskaitīju, pārāk jau nu maz.

      Like

      • Es neesmu kārtīga lasītāja, es vienkārši esmu veca lasītāja. Nodzīvosiet līdz gadiem četrdesmit un aiz gara laika ne to vien izlasīsiet. 🙂
        Gavēli es arī nekādos ieteicamajos sarakstos neliktu. Nejauši izlasīju jaunības stulbuma periodā. Varbūt vienīgi ieteiktu mazohistisko lasītāju klubiņam, ja tāds eksistē. 🙂

        Like

  8. No šī saraksta esmu piecas pieveicis. Ak, kad reiz būs tāds saraksts, kur es būšu visu izlasījis 🙂

    Like

  9. Es joprojām atceros “Sieviete dzintarā” un vēl neesmu gatava lasīt Kalnietes grāmatu.
    No saraksta varu atķeksēt piecus punktus un domāju, ka ar to varētu pietikt, vienīgi vēl Silva rerum un kaut ko no Vulfas vajadzētu izlasīt.

    Like

  10. Ļoti skaists tetovējums !

    Like

Bet man šķiet tā:

