Gardo vistiņu nedēļa

Arno Jundze. Gardo vistiņu nedēļa. Il. Arnis Kilbloks. R.: Zvaigzne ABC, 2012. 134 lpp.

 Šoreiz būšu lakoniska. Jundze man tīri labi patīk kā žurnālists, lai gan viedokļi mums bieži atšķiras. Toties stāstu grāmatiņu (kas mākslīgi no brošūras pārvērsta grāmatiņā) es ne drusciņas nesapratu. Proti, domāju, ka Jundzem būtu jāzina, ko viņš dara, taču tekstā šādus mājienus es nepamanīju. Septiņi stāstiņi par bandītiskajiem deviņdesmitajiem padomjlaika humoresku garā izcēlās ar novazātām frāzēm (izbalējušu vijolīšu krāsas acis man apšķebināja dūšu jau otrajā lappusē), caurcaurēm paredzamu sižeta virzību, aizdomīgu tieksmi apspriest sieviešu biksītes (tās cēli sagādāja krājumam gredzenveida kompozīciju) un izdarīt secinājumus par viņu zemo morāli (meitene pārguļ ar mazpazīstamu vīrieti un neatsakās no iedotās naudas, tātad, kā nojaušams, autora acīs ir kļuvusi par neglābjamu mauku). Nenāca ne smiekli, ne raudiens, un tā laika sāpes šķita padarītas mazvērtīgas, nepatiesas. Autors gan raksta, ka ļaudis cieš, bet es redzu, ka tās ir blēņas. Vārdu sakot, būtu viņš labāk palicis pie žurnālistikas.
 Nopietna recenzija lasāma šeit, Spīganas pozitīvā atsauksme – šeit, intervija ar autoru – šeit, grāmatas fragments – šeit.

Posted on 20.01.2013, in Latviski and tagged , , , . Bookmark the permalink. Komentēt.

Bet man šķiet tā:

