Spāņi, spāņi, spāņi

Tam sasodītajam rudenim aiz loga ir vismaz viena laba blakne: tuvojas septembris, kad es atkal iešu mācīties spāņu valodu. (Ir arī sliktā puse: man vajag jaunas kurpes, ko varētu nēsāt pie svārkiem, un svārkus, ko valkāt pie neesošajām kurpēm. Šausmas. Tā es drīz sākšu nodoties pārdomām, vai esmu pietiekami sievišķīga.) Un to es ļoti gaidu. Starp citu, ceru šonedēļ pabeigt savu šogad piekto grāmatu spāņu valodā un, to lasīdama, esmu sapratusi, ka nemaz jau tik zems līmenis man vairs nav, es saprotu tādus vārdus kā irbe un karātavas, turklāt otro atceros no kādas nodarbības. Piedevām ar diviem gadiem kursos izrādījās gana, lai Spānijā gan es visu saprastu, arī tobrīd, kad trīs runātīgas večiņas reizē stāstīja ceļu un pie reizes apsprieda jautājumu, vai es paspēšu aiziet un visu aplūkot pirms slēgšanas, gan spāņi saprastu mani.
Tāpēc, ja kāds vēlas apgūt spāņu valodu, es silti iesaku “Senecu“. Palūkoties, kā tur izskatās, varēs nākamnedēļ, kad “Senecas” telpās Barona ielā 62, 4. stāvā, notiks dažādi bezmaksas pasākumi (spāniski ar tulkojumu latviski), tikai iepriekš jāpiesakās: seneca@seneca.lv, tālr. 26713037.
Visas nedēļas garumā būs iespēja iepazīties ar centra filmu un grāmatu krājumu, kļūt par “ClubSeneca” biedru, kā arī veikt bezmaksas zināšanu līmeņa pārbaudi un pieteikties brīvajām vietām grupās regulārajos spāņu valodas kursos rudens semestrī no 1. septembra.

Pirmdiena, 25. augusts, plkst. 16.30 vai plkst. 18.30.
Spāņu valodas meistarklases (bez priekšzināšanām)
Aicinām iepazīt šo skaisto valodu īpašā meistarklasē, kurā pasniedzējs spānis sniegs praktisku ieskatu spāņu valodas pamatos un iepazīstinās ar spāņu kultūru. Meistarklases ilgums 60 min.

Otrdiena, 26. augusts, plkst. 18.30.
Al Andalus – arābu mantojums Spānijā
Ibērijas pussalā arābi valdīja 800 gadus. Kādas liecības ir saglabājušās par arābu kultūru, valodu un paražām? Kā tās ietekmēja spāņu kultūru? Nāc un iepazīsti Ibērijas pussalā dibināto arābu valsti “Al Andalus”, kuras ietekme vēl aizvien ir jūtama gandrīz katrā Spānijas nostūrī.

Trešdiena, 27. augusts, plkst. 18.30.
Meksika – ārpus ierastajām tūristu takām
Dzirdot vārdu Meksika, prātā nāk burritos un meksikāņu seriāli. Taču Meksika ir kas vairāk. Aicinām iepazīt šo valsti un tās kultūru ārpus ierastajām tūristu takām un no latviešu skatupunkta – kopā ar Ingrīdu Raini, netradicionālas tūrisma aģentūras “Meksika.lv” vadītāju, kura pati jau ilgāku laiku dzīvo šajā valstī.

Ceturtdiena, 28. augusts, plkst. 18.30.
Camino de Santiago – Santjago ceļš
Aicinām iepazīt slaveno Santjago ceļu, kuru veic ne tikai svētceļotāji, bet arī tie cilvēki, kuri meklē atbildes vai jaunu pieredzi. Savos iespaidos dalīsies arī Zane Eniņa, kura šo ceļu veica 2013. gadā.

Piektdiena, 29. augusts, plkst. 18.30.
Nezināmie Spānijas nostūri
Aicinām iepazīt neparastākās Spānijas vietas ārpus ierastajiem tūrisma maršrutiem kopā ar visiem mūsu centra pasniedzējiem.

Posted on 20.08.2014, in Kas cits and tagged . Bookmark the permalink. 2 komentāri.

  1. Vissievišķīgākā laikam esot kleita. Bet ar kurpēm (un apaviem vispār) ir briesmas. Ļoti grūti atrast tādas, kas der, patīk, nav no kokveidīgas mākslīgās ādas un nemaksā miljonu. Jau mēnesi staigāju pa veikaliem un man jau ir sajūta, ka veikalnieki ir vienkārši sazvērējušies vai arī man kaut kāda nenormāla gaume. Tā ka novēlu izturību kurpju meklējumos 🙂

    Like

    • Kleitiņas man patīk vasarā, ziemā ne. Lai gan spāņu pasniedzēja staigāja ļoti glītās ziemas kleitiņās, no Spānijas, protams, bet viņa jau vispār maza un smuka. Es šoruden gribu garus un plīvojošus svārkus… Kaut ko pat atradu, bet ne gluži meklēto. Un kurpju vietā nopirku rudens zābaciņus, ar to droši vien nāksies samierināties, jo es pat iegūglēju, kas tad šoruden būšot modē, un gandrīz nekas no tā visa man nepatika, un to, kas pat patika, es arī nevarētu uzvilkt. Ja vēl ņem vērā, ka man ir nestandarta kāja un puse no skriešanas apaviem ir vīriešu modeļi, lielu cerību nav. Ak, par grāmatām naudu iztērēt ir daudz vienkāršāk…

      Like

Bet man šķiet tā:

