Grāmata esot labākā dāvana

Varētu būt, un varētu nebūt. Jo īpaši, ja saņēmējs mēdz lasīt, jo tādā gadījumā viņam noteikti ir ekspektācijas, paša zemapziņai vien zināmi atlases kritēriji un krājumi, kuros viss jau ir, lai gan lasāmā ta’ nav.
(Vārdu sakot, lai gan es nemaz nedomāju, ka būtu nez kā jāapdāvinās tāpēc vien, ka dienas kļūs garākas (blogeru virtuālās dāvanas neskaitās, jebšu tās skaidri parāda, ka izvēlēties citam īsto grāmatu ir ļoti grūti, pat ja tu labi zini, ko tas otrs lasa un kā uz izlasīto reaģē), tomēr arī mani šogad ir pārņēmusi vēlme savākt vienkopus dažādas skaistas lietas un nosaukt to par dāvanu sarakstu mazliet snobiskai lasītājai. (Milti rati, trauki un paciņas, nekāda zemteksta te nav.))
Grāmatnīcas dāvanu karte būtu jauka. Vēl mīļāks būtu solījums aiziet kopā uz veikalu un ļaut izvēlēties pašai, un neņerkstēt, ka šādi aizrit stundas.
Ja ne, tad kaut ko skaistu. Piemēram, ja man kaut ko ļoti ļoti vajadzētu no Asmo, es nopirktu numurēto un parakstīto jauno Mjevilu (nezinu, tas labi vai slikti, bet patiesi ekskluzīvie eksemplāri jau ir beigušies) un gaidītu, ka viņš priecāsies. (Nez, man kaut ko ļoti nevajag pašai no sevis? Bet gan jau ka nopirkšu beigās vienkāršo mīksto vāku izdevumu. Ak, bet šis būs tik glīts.) Visas Subterranean Press grāmatas, kas man ir, priecē acis un tausti.
Dažādi skaisti un vairāk vai mazāk padārgi (runāsim atklāti, grāmatas cenā) piezīmju blociņi allaž piesaista manu skatienu NicePlace, Valterā un Rapā, Bolderājā. Pēdējā redzēju arī mazas, glītas mākslas grāmatiņas krieviski. Neputns izdod latviešu mākslas grāmatas, un Spāņu dzejas antoloģiju, kam nupat vēl bija atlaide, varētu nosaukt par dizaina objektu, ja tas neizklausītos tik noniecinoši.
Ik pa laikam iedomājos, bet nekad tā arī neesmu pasūtījusi McSweeney’s žurnālu. Zemāk redzams viens numurs, tiesa, viens no neparastākajiem. Un kurš gan negribētu kuš! komiksu žurnāla abonementu! Atsevišķi numuri ietilps kategorijā “skaistās grāmatiņas”.
Un Angry Robots Books, kas ne tikai labi izskatās, bet, cik esmu lasījusi (pārāk maz) ir vismaz interesantas, piedāvā 12 mēnešu e-grāmatu abonementu.
Bet pa lēto var tikt cauri ar StoryBundle kolekcijām, kur es pati nupat nopirku fantastisko The VanderMeer Winter Mix Tape Bundle, bet piedāvājumā ir vēl viss kas cits, arī komiksi. Par 15-20 dolāriem saņēmējs varēs lasīt mēnešiem ilgi, nemeklējot plauktā vietu vēl desmit vai vairāk grāmatām.
Un nu par pavisam ko citu. Uz lasītāju jūtām spēlē ne tikai izdevniecības, bet pat kosmētikas ražotāji. Skaidrs, ka cilvēks, kas spēj nopirkt grāmatu vāka dēļ, var arī nopirkt nagu laku tās nosaukuma dēļ. Man, piemēram, ir Catrice laka Berry Potter & Plumbledore. Veikalos droši vien vairs nav, bet, Daini, skumt nav vērts, jo vajag trīs kārtas… Domāju, ka esmu to lietojusi tieši vienu reizi.
Toties man nav nekā no Literary Lacquer, kaut arī viņai ir nagu laku kolekcija Vurt-U-Want. Protams, ka gribu! Ir arī citu žanru grāmatām veltītas lakas, tukšā nepaliktu no Volta Vitmena, ne Annas no Zaļajiem jumtiem, ne Rebekas fanes. (To, ko gribu vēl vairāk, es drošības pēc nemaz nerādīšu.)
Un tad nu pilnai dekadencei pietrūktu tikai smaržu. Ja nu gadījumā Amouage Bibliotēkas kolekcija šķiet par dārgu, ir vēl Byredo bibliotēkas sveces un amerikāņu nišas parfimērijas uzņēmums Imaginary Authors.

Bet stāviet visam tam pāri.

Posted on 13.12.2015, in Kas cits. Bookmark the permalink. 10 komentāri.

  1. Ak tu dieniņās, tu nu gan labi pārzini manas preferences. Ja tev ļoti, ļoti ko no manis vajadzētu tad Mjevils nudien būtu laba izvēle. Lai arī varētu droši vērsties pie manis arī tā pat, neesmu jau tik merkantils🙂

    Like

  2. Kur tu tiec pie Subterranean Press grāmatām?

    Like

  3. Tā filosofiski runājot, pēc tā vai cilvēks akceptē kā vienu no dāvanas veidiem grāmatu, var spriest ļoti daudz par viņu pašu. Es bieži esmu uzdevis cilvēkiem jautājumu par to, kā viņi izturas pret tāda veida dāvanām un viņu atbilde man sniedza daudz informācijas par šiem tiem, pašiem cilvēkiem par to pat nenojaušot.🙂

    Like

Bet man šķiet tā:

