Piekūns skrien debesīs

Jānis Žilde. Piekūns skrien debesīs. Il.: Ilmārs Blumbergs, Katrīna Vasiļevska. R.: Dienas Grāmata, 2015. 207 lpp.

Pat es esmu bijusi “Jauna Mēness” koncertā. Bija tāds laiks, kad viņus nevarēja nezināt. Lasot grāmatu, vai visas pieminētās dziesmas ieskanējās galvā, lai gan, teiksim, “Nedalāmajai” tur tiešām nav nekas darāms. Ak jā, jūtjūbē, kā varētu gaidīt, es neiegriezos, lai gan vienbrīd par to iedomājos. Kas zina, varbūt tur ir parādījies vēl kaut kas no “K. Remonta”, ne tikai “Iela”.
Par grāmatu man nekas daudz nav sakāms. Žilde ir aprunājies ar Mielavu un pārējiem un sarakstījis “autorizētu biogrāfiju”, kas nozīmē, ka tur nav nekādu satraucošu atklājumu, nu labi, mazliet narkotiku antipropagandas (Kroičs: “Kā spēj cilvēks kaut ko darīt, sapīpējies zāli, nesaprotu! Gatim laikam bija Amerikas skola, un viņam viss bija kārtībā, bet man, lai arī tā nebija pirmā reize, spēlējot bungas, bija ļoti savādas sajūtas. Pa galvu šaudījās dažādas domas un jautājumi. Kur es vispār atrodos? Kas tās par dziesmām? Cik man ātri jāspēlē? Kāpēc šīs dziesmas ir tik garas?”; Linužs pakaras). Vēl viņi nepārtraukti dzer, bet nez vai tas ir kāds pārsteigums. Visi saspringtie momenti grupas dzīvē, to starpā Mielava un Rača poētiskā sāncensība, ir aprakstīti tik maigi, ka patiesībā ir diezgan garlaicīgi. Bet vismaz nav gari, un ir fotogrāfijas.
Tomēr mani mazliet aizkustināja mūziķu vēlme tikt pamanītiem tur ārā, iekarot vēl kādu skatuvi, kas tā arī nerealizējās. Zin’ kā, kāds kaut ko ļoti vēlas, bet pasaule tikai izliekas, ka sadodas rokās.

P. S. Aizmirsu piebilst, ka viss viņu dzīvē, šķiet, ir noticis un dabūts par blatu, vēl lielākā mērā nekā es būtu domājusi, un izrādījās, ka pazīstu cilvēku, kura dēļ grupa tikusi nosaukta tieši šādi.

Posted on 20.12.2015, in Latviski and tagged , . Bookmark the permalink. 4 komentāri.

  1. Par narkotikām interesanti, bet ko nevarēja sadalīt Račs un Mielavs- dziemsu tekstu autorību vai?

    Like

  2. radiodisidents

    Pilna jutruba ar K.Remontu. Un Iela skan pat LR2.

    Like

Bet man šķiet tā:

