Īsumā: balvas, “Bada spēles” un seksīgākā dziesma Bredberijam

Pēdējā laikā es negribu neko rakstīt. Tik ļoti negribu, ka pat neeju aplūkot, kas jauns sasūtīts e-pastā un tviterī, citādi, kas zina, nāksies vēl atbildēt. Pēdējās piezīmes šeit man arī liekas cita par citu sliktākas. Pirms pāris dienām gan manī pēkšņi uzradās šī vēlme. Uzrakstīju vienu ļoti dīvainu rindkopu, kas izklausījās tā, it kā es būtu salietojusies vai jaunā literāte, vai abējādi. Baisīgi.
Ilgi vairs nevarēšu tā ciest klusu, tomēr šodien tikai pavēstīšu dažus jaunumus.
Pati neesmu lasījusi “Bada spēles”, taču, cik dzirdēts, tā ir gluži laba pusaudžu distopija. Tikko ir parādījusies triloģijas pēdējā grāmata “Mockingjay“, un šajā video Sūzena Kolinsa (Suzanne Collins) lasa tās pirmo nodaļu.

Ir paziņoti Pasaules fantāzijas balvas kandidāti (pilns saraksts šeit). Uz labākā īsā stāsta godu pretendē arī šeit jau pieminētais Dženevīvas Velentainas (Genevieve Valentine) “Light On The Water” — par to, kā vecs, pamests nams iemīlējās viņpus upei stāvošā viesnīciņā un tad to pazaudēja. Man šis stāsts ļoti patika, tāpat kā pusotrs romāns, ko esmu izlasījusi, no pieciem nominētajiem: James Enge “Blood of Ambrose”, Caitlín R. Kiernan “The Red Tree” (šo autori es noteikti reiz sameklēšu), China Miéville “The City & The City”, Jeff VanderMeer “Finch”, Kit Whitfield “In Great Waters”.
Pasaules fantāzijas balvu pasniegs tikai oktobra beigās, taču labāko Eiropas zinātniskās fantastikas rakstnieku nosauks jau tūlīt, 26.-29. augustā Polijā un Čehijā notiekošajā Eirokonā. Jāatzīstas, nominantu saraksts man neko daudz neizsaka, zinu tikai angli Stīvenu Beksteru un to pašu tikai teorētiski. Neesmu lasījusi pat krievu Vadimu Panovu, par ukraiņu, zviedru, rumāņu un citiem autoriem nemaz nerunājot.
Toties esmu dzirdējusi par lielāko daļu no “Forbes” publicētā pagājušā gadā visvairāk nopelnījušo desmit rakstnieku saraksta, kas sākas ar Džeimsu Patersonu. Viņam uz pēdām seko “Krēslas” autore Stefanija Meiere, Stīvens Kings un Daniela Stīla.
Šajā sarakstā, protams, nav Reja Bredberija, kam svētdien apritēja deviņdesmit. Lūk, kā viņš klausoties lielu ievērību guvušo un ļoti seksīgo dzimšanas dienas dziesmu, ko viņam sacerējusi Reičela Blūma: Fuck Me, Ray Bradbury! (Tie, kam jau ir 18, šeit var noskatīties video.)

Posted on 25.08.2010, in Kas cits and tagged , , . Bookmark the permalink. Komentēt.

Bet man šķiet tā:

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.